В леглото на дявола – ревю


В ревюто има някои спойлери.

Ще започна с това, че първото което ме грабна в тази книга беше анотацията. На второ място се нарежда корицата.

Лорейн Хийт е авторка печелила редица престижни награди за своите книга като наградата RITA, All About Romance Reader Award, RT Reviewers Choice Award и други. Според мен това е важно за един автор, това показва колко много хората харесват работата на този автор. За мен, макар че не винаги е така, е важно да знам, че авторът е получил награда за успешно свършената работа, върху която е положил толкова усилия. Макар че понякога и автори без награди имат страхотни произведения, а понякога автори с награди имат произведения които не са по вкуса ми, Лорейн Хийт е авторка която има невероятни книги, които обожавам и е спечелила редица награди.

А сега да се върна към книгата…

Героинята е наистина мила и своенравна. Това ми се стори  странно за времето, в което се развива историята, но въпреки това много ми хареса. лейди Катрин вярва, че прословутият граф Клейборн е самият дявол и за нищо на света не би искала да му се изпречи на пътя и това е така, освен ако нямаше човек, който тя иска да види мъртъв и единственият който може да изпълни тази задача е Лушън, графът-дявол.

Главният герой, графът-дявол Лушън пък от друга страна е персонаж който трудно мога да поставя в някоя категория. За мен той беше и дявол и голям джентълмен и изстрадала душа. той вярва, че не е достоен за титлата и наследството което има. Много ми хареса как в книгата има глави за него и дневника му. Той е герой отгледан по улиците на Лондон от банда крадци. Това страшно много ми напомни на Оливър Туист. Странно, но все пак наистина оригинално, защото на тази история от Дикенс (Оливър Туист) ми е една от любимите.

Особено ми хареса как героинята отива у дома на графа късно една вечер, за да го помоли да направи нещо за нея. От представата която си бях изградила от анотацията, корицата и заглавието на книгата си представях, че ще я награби там в онази стая и ще я остави сама да се оправя с репутацията си. Но начинът, по който се развиха нещата ме остави с отворена уста и ме накара да не спирам да разлиствам страниците докато накрая не прочетох цялата книга искайки още и още…

Самата книга е изключително интересна. Страстта между героите беше истинска и така добре написана и изградена, че можеше да накара читателя да повярва, че това наистина може да се случи между двама души. Също така ми хареса, че лейди Катрин не беше типичната за този жанр героини, които разчитат на силните мъже да я защитават. Катрин беше силна героиня с воля и силна решителност.

Също така, от многото прочетени книги в този жанр, бях останала с впечатлението, че всичко е цветя и рози, ако мога да се изразя така, и останах искрено изненадана, че дори тогава е имало хора, които са намирали удоволствие в това да нараняват хората, които обичат. Затова ми стана мъчно за приятелката на Катрин, която бива малтретирана от собственият си съпруг – от мъжа, който се предполага да е до нея в трудните моменти, да я обича и закриля.

Със сигурност в тази книга има за всеки по нещо. За мен със сигурност имаше. С ръка на сърцето мога да кажа, че това е една невероятна книга и я препоръчвам на всеки, който обича да чете исторически романси. Не се стеснявайте, прочетете я. Няма да съжалявате.

Давам на книгата 5 звезди

Tagged: , ,

Вашият коментар

